Dünyanın en büyük motosiklet üreticilerinden biri olan Kymco, bu yıl 60. yaşını kutluyor. Tam 60 yıldır Kymco, zamanın gereksinimlerine ve coğrafi koşullara uygun akılcı ulaşım çözümleri üretiyor. Yüksek üretim kalitesiyle dayanıklı, gelişmiş mühendisliğiyle verimli ve tasarımıyla pratik Kymco, dünyanın dört bir yanında yaşayanlar için “aklın yolu”.
Biz de Kymco Türkiye olarak bu fırsattan istifade ederek, bir parçası olmaktan gurur duyduğumuz Kymco markasının tam 60 yıllık hikâyesini sizinle paylaşmak istedik.
Sadece Türkiye’de değil, dünyanın dört bir yanında milyonlarca insanın hayatına dokunan Kymco’nun öyküsü 1964 yılında Tayvan’da başladı. Kwang Yang Motor Company, yani “Kymco” 1960’lı yıllarda Tayvan hükümetinin, Tayvan’ı bölgenin endüstri merkezlerinden biri haline getirme çabalarının bir meyvesiydi. Motosiklet ve bisikletler, Tayvan hükümeti tarafından stratejik ürün grupları olarak seçilmişti.
Kymco’nun kuruluş yıllarını anlatırken, Honda’nın Tayvan’daki geçmişinden de bahsetmemiz gerek. Honda, 1960’lı yılların başlarında Tayvan’da üretime başlamıştı. 1964 yılında da Kymco’nun ortak girişim yapısına dâhil olarak Tayvan’daki varlığını güçlendirmiş oldu.
Kymco’nun genel merkezi 1967 yılında inşa edildi. İlk üretim tesisinin inşası ise 1970 yılında tamamlandı. Böylelikle ilerleyen yıllarda sadece bulunduğu bölgede değil, tüm dünyada motosiklet endüstrisinin en önemli oyuncularından biri olacak Kymco bu zorlu sektöre ilk somut adımını atmış oldu.
1970’li yılların ortalarına kadar Kymco, başka markalar için motosiklet bileşenleri üretiyordu. Bu başlangıç döneminin sonunda Kymco bir motosikleti baştan sona üretecek kapasiteye ulaşmıştı.
Kendi bölgesinde motosiklet üretimi konusunda söz sahibi haline gelen Kymco, artan talebe cevap verebilmek için 1977 yılında ikinci üretim tesisini devreye aldı. Bu dönemde oldukça hızlı bir şekilde büyüyen Kymco’nun yıllık üretimi 1978 yılında yılda 500.000 adede ulaşmıştı.
Kymco’nun bu yükselişinin ardındaki güç büyük bir oranla Tayvan’ın yaşadığı büyük ekonomik değişim vardı. Geleneksel olarak bir bisiklet ülkesi olan Tayvan, ekonomik olarak güçlendikçe bisikleti terk ediyor, bisikletlerin yerini de scooter’lar ve hafif motosikletler alıyordu. Kymco ise giderek artan bu ihtiyaca en hızlı cevap verebilen markaydı.
1980’li yıllara geldiğimizde Kymco, Tayvan’ın en önemli motorlu taşıt üreticilerinden biri durumundaydı. 1987 yılında Tayvan’da yaşanan akaryakıt krizi, Kymco’nun bu pozisyonunu daha da sağlamlaştırmasını sağladı.
1987 yılında yaşanan akaryakıt krizi, Tayvan hükümetini akaryakıt tasarrufu için bir dizi önem almaya zorladı. Bu önlemlerden biri de 150 cc ve üstü motor hacmindeki motosikletlerin ithalatının yasaklanmasıydı.
Yaşanan bu gelişme başta Kymco için bir fırsat olarak gözükse de zorluklar da getirmişti. Zira Kymco bu yıla kadar üretimde büyük oranda Honda’nın teknolojilerine bağlı kalmıştı. Yakıt verimliliğinin son derece kritik bir öneme sahip olduğu bu yıllarda Kymco, kendi teknolojilerini üretmeye karar verdi. Bu karar çerçevesinde de 1989 yılında kendi tasarım ve mühendislik birimlerini oluşturdu.
Tayvan’ın endüstri ve teknoloji alanlarında global ölçekte attığı adımlar Kymco’nun da önünü açtı. Yirminci yüzyılın son yıllarında Kymco sadece Tayvan’da değil, scooter ve hafif motosikletlerin yoğunlukla kullanıldığı Güney Doğu Asya ve Güney Amerika gibi pazarlarda da söz sahibi olmaya başlamıştı. 1994 yılına gelindiğinde Kymco’nun ürettiği motosiklet sayısı 4 milyon gibi inanılmaz bir rakama ulaşmıştı.
2000’li yıllara kadar dönemin gereklilikleri nedeniyle Kymco’nun üretim stratejisi küçük hacimli motorlara sahip iki tekerlekli araçlara yoğunlaşmıştı. Ancak Amerika ve Avrupa gibi tüketici taleplerinin daha farklı olduğu pazarlarda söz sahibi olmak için daha büyük hacimli motorlara gereksinim vardı.
2000 yılında 250 cc bir scooter’la başlayan üretim, kısa süre içinde 750 cc’ye kadar ulaştı. Bu dönem içinde ilerleyen yıllarda Kymco’nun söz sahibi olacağı başka bir olan ATV üretimine de başlanmıştı.
2000’li yıllar Kymco’nun tam bir dünya markasına dönüştüğü yıllar oldu. Dünyanın farklı bölgelerinde yaptığı anlaşmalarla açtığı üretim tesisleri, Kymco’nun geniş bir coğrafyada tanınan bir marka haline gelmesini sağladı.
Bugün Kymco dünya üstünde 75’ten fazla ülkede milyonlarca insanın günlük yaşamının önemli bir parçası. 60 yıldır bireysel ulaşımı demokratikleştiren Kymco, geliştirdiği teknolojilerle bireysel hareketlilik dünyasının geleceğe taşınmasında en önemli rolü oynayanlardan biri. Kymco markasının 60. yılını, bu yıla özel bir logoyla kutluyoruz. Siz de bu coşkunun bir parçası olun.